Dažniausiai Užduodami Klausimai

  1. Kokie kriterijai apibūdina europinę padangų kortelę?
  2. Europinė padangų kortelė: Pasipriešinimas trinčiai
  3. Europinė padangų kortelė: Atsparumas drėgmei
  4. Europinė padangų kortelė: Garsų emisija
  5. Papildomi kriterijai/ Galimybės vertinant padangas
  1. Kokie kriterijai apibūdina europinę padangų kortelę?

    Europinė padangų kortelė apima 3 aspektus:

    - Pasipriešinimas trinčiai (degalų efektyvumas):
    Benzino kolonėlės simbolis žymi padangos pasipriešinimą trinčiai: Kuo jis žemesnis, tuo mažiau energijos išeikvojama ir tuo pačiu sunaudojama mažiau kuro. Šis kriterijus informuoja vartotoją ne tik apie degalų efektyvumą, bet ir apie draugiškumą aplinkai bei sumažintą anglies dvideginio emisiją.

    Vertinimas skirstomas pagal klases nuo "A" iki "G", o "D" nevertinama.





    - Atsparumas drėgmei
    Šis simbolis žymi padangos atsparumą šlapiai kelio dangai.
    Šlapias sukibimas yra pagrindinis faktorius, lemiantis esmines padangos saugumo sąvybes.
    Šlapios kelio dangos poveikis važiavimo saugumui yra didžiulis, kadangi padangos su nepriekaištingu atsparumu drėgmei žymiai sutrumpina stabdymo kelią.

    Kuo stabdymo kelias trumpesnis, tuo aukštesnė klasė ir kokybė

    Padangų kortelės lygmenys padalinti į klases nuo "A" iki "G", o D ir G nevertinama.





    -Garsų emisija

    Garsiakalbio simbolis žymi garso vystymąsi, kurį sukelia padanga, trindamasi į važiavimo paviršių. Ši garso emisija matuojama decibelais (dB). Padangos garso emisija turi įtakos bendrai automobilio sukeliamų garsų visumai ir nulemia ne tik komfortą vairuojant, bet ir garsų apkrovą aplinkai. Kuo daugiau kortelėje pažymėta juodų bangų, tuo didesnis padangos sukeliamas garsas.



  2. Europinė padangų kortelė: Pasipriešinimas trinčiai

    Benzino kolonėlės simbolis žymi padangos pasipriešinimą trinčiai: Kuo jis žemesnis, tuo mažiau energijos išeikvojama ir tuo pačiu sunaudojama mažiau kuro. Šis kriterijus informuoja vartotoją ne tik apie degalų efektyvumą, bet ir apie draugiškumą aplinkai bei sumažintą anglies dvideginio emisiją.

    Padangos sutaupomas kuras vertinamas taip pat ir pagal tuos pačius kriterijus kaip ir  padangos saugumas. Visgi, šiuo atveju, vertinimas išskiriamas ir spalvų piktograma, kuri atitinka visoje Europos Sąjungoje pripažintą ir vieningai naudojamą standartizuotą energijos produktyvumo piktogramą.  

    Vertinimas skirstomas į klases nuo "A" iki "G", o "D" nevertinama. Perėjimas į kitą klasę reiškia, kad sutaupoma 0,1 litro degalų100 kilometrų.
    Tarp klasių "G" ir "A"  bendras degalų sunaudojimo kiekis sumažėja apytikriai 7,5%.

    KlasėLengvųjų automobilių padangos
    Pasipriešinimas trinčiai (CR) in kg/t
    Lengvųjų sunkvežimių padangos
    Pasipriešinimas trinčiai (CR) in kg/t
    Sunkvežimių padangos
    Pasipriešinimas trinčiai (CR) in kg/t
    - A -
    ≤ 6,5 ≤ 5,5 ≤ 4,0
    - B -
    6,6 - 7,7 5,6 - 6,7 4,1 - 5,0
    - C -
    7,8 - 9,0 6,8 - 8,0 5,1 - 6,0
    - D -
    - - 6,1 - 7,0
    - E -
    9,1 - 10,5 8,1 - 9,2 6,1 - 7,0
    - F -
    10,6 - 12,0 9,3 - 10,5 ≥ 8,1
    - G -
    ≥ 12,1 ≥ 10,6 -
    Vertinimo ribos klasifikuojant pasipriešinimą trinčiai



  3. Europinė padangų kortelė: Atsparumas drėgmei

    Šis simbolis žymi padangos atsparumą šlapiai kelio dangai. Šlapias sukibimas yra pagrindinis faktorius, lemiantis pagrindines esmines padangos saugumo sąvybes. Šlapios kelio dangos poveikis važiavimo saugumui yra didžiulis, kadangi padangos su nepriekaištingu atsparumu drėgmei žymiai sumažina stabdymo kelią.

    Padangų kortelės klasifikavimas skirstomas į klases nuo "A" iki "G", o "D" ir "G"  nevertinamos. Stabdymo kelio skirtumas nuo vienos klasės iki kitos šlapia kelio danga esant 80 km/h greičiui yra tarp 1 und 2 automobilio ilgių (3,0 - 6,0 m), vidutiniškai apie 4,5 metro. Tarp klasių "G" ir "A" bendras stabdymo kelio sutrumpėjimas yra apytikriai 30%.

    Bendras stabdymo skirtumas pvz. tarp klasių  "A" ir "F" yra apytikriai18 metrų.

    KlasėLengvųjų automobilių padangos
    Parametrai (G)
    Lengvųjų sunkvežimių padangos
    Parametrai (G)
    Sunkvežimių padangos
    Parametrai (G)
    - A -
    ≥ 1,55 - -
    - B -
    1,40 - 1,54 - -
    - C -
    1,25 - 1,39 - -
    - D -
    - - -
    - E -
    1,1 - 1,24 - -
    - F -
    ≤ 1,09 - -
    - G -
    - - -
    Vertinimo ribos klasifikuojant atsparumą drėgmei

    Parametras "G" remiasi standartiniais padangų normatyvais. Atsparumo drėgmei klasifikavimas galioja kol kas tik lengvųjų automobilių padangoms, metodai lengvųjų sunkvežimių padangoms, o sunkvežimių padangos dar skirstymo procese.)



  4. Europinė padangų kortelė: Garsų emisija

    Garsų emisija
    Garsiakalbio simbolis žymi garso vystymąsi, kurį sukelia padanga, trindamasi į važiavimo paviršių. Ši garso emisija matuojama decibelais (dB). Padangos garso emisija turi įtakos bendrai automobilio sukeliamų garsų visumai ir nulemia ne tik komfortą vairuojant, bet ir garsų apkrovą aplinkai. Kuo daugiau kortelėje pažymėta juodų bangų, tuo didesnis padangos sukeliamas garsas. 

    Žymėjimas 2 juodom bangom atitinka nuo2012 m. lapkričio mėnesio primtas Europos Sąjungos direktyvas.

    3 juodos garso bangos
    Trys juodos garso bangos žymi aukštą garso vystymąsi. Šis klasifikavimas atitinka Europos Sąjungos standartams, priimtiems pagal "2001/43/EG" direktyvą, kuri galioja iki 2012 m. spalio mėnesio. Šitaip pažymėta padanga skleidžia daugiau garso, nei leidžia Europos Sąjungos normatyvai nuo2012 m. lapkričio mėnesio.

    2 juodos garso bangos
    Dvi juodos garso bangos žymi vidutinį garso vystymąsi. Šis klasifikavimas atitinka Europos Sąjungos standartams pagal "661/2009/EG", kuris galioja nuo2012 m. lapkričio mėnesio.

    1 juoda garso banga
    Viena juoda garso banga žymi mažą garso vystymąsi. Garso vertinimas yra mažiausiai 3 dB žemiau  "661/2009/EG" paskelbtoje direktyvoje apie nustatytas garso ribas.



  5. Papildomi kriterijai/ Galimybės vertinant padangas

    Naujai įvesta kortelė informuoja klientą apie tris svarbius kriterijus: pasipriešinimą trinčiai, atsparumą drėgmei ir garsų emisiją. Visgi egzistuoja papildomi svarbūs saugumo kriterijai, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį renkantis padangas. Pvz. akvaplaningo sąvybės, vairavimo stabilumas, padangų ilgaamžiškumas, stabdžių sąvybės sausa ir šlapia kelio danga bei padangų sąvybės žiemos sąlygomis.

    Padangų gamintojai pabrėžia, kad padangų kortelė nėra pakaitalas smulkiai, detalizuotai informacijai, kuri paskelbiama atlikus bandymus ir testavimus bei paskelbiama moksliniuose žurnaluose.
    Padangų kortelėje apie žiemines padangas nurodomi tik riboti duomenys, kadangi žiemai būdingas sąlygas yra sunku atvaizduoti.

    Mokslinių dalykinių žurnalų apie automobilius bandymai ir testavimai išlieka svarbus informacijos šaltinis vartotojams bei klientams. Šie testavimai, priešingai nei kortelėje nurodomi 3 kriterijai, apima 11 kriterijų, kurie pasižymi patikrintu saugumu.